
Törende konuşan Vali Baruş, hekimlik mesleğine ilk adımlarını atan genç doktorların mezuniyet sevincini paylaşmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirtti. Mezuniyetin sadece öğrenciler için değil, onları büyük emek ve fedakârlıklarla yetiştiren aileler ile akademisyenler için de gurur günü olduğunu ifade etti.
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Erzurum Tıp Fakültesi'nin, kuruluşundan bu yana Türkiye'nin sağlık alanındaki nitelikli insan kaynağının yetişmesine önemli katkılar sunduğunu vurgulayan Baruş, 30 Haziran 2020'de 62 öğrenciyle eğitim hayatına başlayan fakültenin bugün 370 öğrenciye ulaştığını ve ilk mezunlarından 45 öğrenciyi uğurlamanın gururunu yaşadığını söyledi.

Genç hekimlere seslenen Vali Baruş, hekimliğin yalnızca bir meslek değil; fedakârlık, vicdan, sabır ve insan hayatına duyulan saygının temsil edildiği kutsal bir görev olduğuna dikkat çekti. Mezunların sadece diploma almadıklarını, aynı zamanda insan hayatına dokunacak önemli bir sorumluluğu da üstlendiklerini belirten Baruş, meslek yaşamları boyunca bilimin ışığından, etik değerlerden ve vicdanlarının rehberliğinden ayrılmamaları tavsiyesinde bulundu.
Konuşmasında öğrencilerin yetişmesinde emeği bulunan akademisyenlere, sağlık çalışanlarına ve ailelere teşekkür eden Baruş, Erzurum'un tarih boyunca ilim, irfan ve eğitimin önemli merkezlerinden biri olduğunu ifade ederek, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Erzurum Tıp Fakültesi mezunlarının ülkenin sağlık sistemine önemli katkılar sunacağına inandığını dile getirdi.

Program, mezuniyet belgelerinin takdimi ve kep atma töreniyle sona ererken, Vali Aydın Baruş mezun olan tüm öğrencileri tebrik ederek genç hekimlere sağlık, mutluluk ve meslek hayatlarında başarı dileklerini iletti.
Özlem İpek