
Son yıllarda sürdürülebilir enerji kaynaklarının giderek önem kazandığı gerçeğimden hareket ederek Murat Urkuç’un başkanlığında ki 1.Organize sanayi bölgesinin atıl alanlarda güneş enerji sistemine yönelmesi, yerinde bir yatırım olarak göze çarpıyor. Dünya Bankası’ndan sağlanan kredi ile 4 yıl süren bir başarı hikayesine başlanan yatırım, yüzde 35 civarında buradaki yatırımcının yarasına merhem olurken, böylesine önemli bir hizmet ile de Organize yönetimi büyük bir alkışı da haketmiş, ‘işte budur’ dedirtmişe benziyor. 26 bin metre kare alan ve 6 parsel üzerinde gerçekleşen proje ile adeta sarraf gibi, atıl alanlar altına dönüştürüldü. Parça parça monte işlemleri devam eden güneş enerji sistemi projesi ile farkındalık oluşturan 1.Organize Sanayi bölgesi, iktisatçıların da dikkatini çekiyor. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyelerinden Prof.Dr.Fatih Coşkun Ertaş, ‘vizyon’ proje olarak değerlendirdiği yatırım konusunda bakın neler söyledi:
***
‘’Doğaya zarar vermeyen, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını tüketmeyen ve yenilenebilir enerji kaynaklarından bir tanesi de güneş enerji sistemleri olmuştur. Özellikle Erzurum’un da içinde bulunduğu Doğu Anadolu Bölgesi güneş enerjisi açısından oldukça zengin bir konumdadır. Bu bağlamda Erzurum 1. Organize Sanayi Bölgesinde yapılan güneş enerjisi yatırımı da bölgenin rekabet gücünü artırmada çok önemli bir adım olmuştur. ‘Vizyon proje’ olarak ifade edebileceğimiz bu yatırımın tamamlanmasıyla İşletmelerin enerji maliyetlerinde önemli bir avantaj sağlanacağı söylenebilir. Sözkonusu yatırım özellikle sanayi bölgesindeki atıl alanların değerlendirilmesi açısından da dikkat çekmektedir. Bundan sonra benzer şekilde Güneş Enerjisi Sistemlerine yönelik yapılacak yeni yatırımlara da bir örnek teşkil edecektir’’.
--
Vedat Refayeli
rüzgar ve güneş enerjisi artmalı .