
Üretim maliyetlerini düşürerek rekabet gücünü artırmakla birlikte istihdam yaratır, bölgesel gelişmişlik farklarını azaltır. Sanayi tesislerini tek bir merkeze toplayarak da kentleşmenin sağlıklı yönlendirilmesine sayısız faydaları vardır. Birincisi 14 Ağustos 1968 yılında kurulan Organize Sanayi Bölgesi’nin ikincisi kısa bir süre önce kurulmuştu. Yakutiye sınırları içerisinde ki bölgenin zemininde kayma oluna, çok sayıda işletme de bundan etkilenince yeni yer seçimi yapıldı ve Aziziye’de karar kılındı. Maşallah çok da güzel yürüyor, nazar değmesin, alanı da genişledi ki on numara beş yıldız oldu. Hele hele her hafta bir kurulan işletmenin üretime geçtiği haberleri ile daha da mutlu oluyoruz, öteden beri bunu da gururla bu sayfalara taşıyoruz.
***
2.Merkez Organize Bölgesi olarak teşkilatlanan kuruluşun yönetimine doğal olarak Vali başkanlık ediyor. Yönetim kurulu üyeliklerinde ise Büyükşehir Belediye Başkanı, ETSO Başkanı, Yakutiye Belediye Başkanı ve bölgenin müdürü bulunuyor. 2.Organize kurulduğu dönem Yakutiye Belediye Başkanı Mahmut Uçar’ın yönetimde olması elbette ki doğaldı. Zira sanayi tesislerinin olacağı yer kendi bölgesindeydi. Ancak, taşınan yeni organize Aziziye’de olmasına rağmen Aziziye’nin Belediye Başkanı yok, buna şaşırdığımı söylemeliyim. Mesele Mahmut Uçar veya Emrullah Akpunar meselesi değil. Merakımdan soruyorum, madem Organize artık Aziziye’de, niye Aziziye Belediye Başkanı o yönetimde değil de halen daha Mahmut Uçar var. Aydınlatılırsam çok memnun olacağım, bu benim son kararımdır.
--
Vedat Refayeli