Toplum hayatı, birbirinden farklı karakterlere sahip insanlarla iç içe yaşamanın adıdır. Bu insanlar arasında kimi zaman güven veren, ahlakı ve duruşuyla örnek olan şahsiyetlerle karşılaşırken, kimi zaman da varlığıyla topluma yük olan kişilere rastlarız. Azerbaycan’da sıkça kullanılan “İnsan var ki insanlığın nakşıdır; yine insan var ki hayvan ondan yahşıdır” sözü, insan karakterleri arasındaki bu büyük farkı veciz bir şekilde ifade eder.
Hayat yolculuğumuz boyunca karşımıza çıkan ve “insanlığın nakşı” olarak nitelendirilebilecek örnek şahsiyetlerin sayısı azdır. Ancak bu insanların toplum hafızasında bıraktıkları izler son derece derindir. Onlar, yaşadıkları dönemin sessiz kahramanları olarak gönüllerde yaşamaya devam ederler.
Lise yıllarımızda kimya dersimize giren Ziya Yavuz Hoca da bu örnek şahsiyetlerden biriydi. Ağırbaşlılığı, çalışkanlığı, dürüstlüğü, yüksek ahlakı ve ilkeli yaşam tarzıyla yalnızca öğrencilerinin değil, Erzurum halkının da takdir ettiği bir eğitimciydi.
Bazı insanlar vardır; onları her gördüğünüzde size Allah’ı, Peygamber Efendimizi, insan olmanın faziletini, edep ve saygıyı hatırlatırlar. Ziya Yavuz Hoca da bu özellikleri şahsında toplamış nadide insanlardan biriydi. Sessizliği, az ve öz konuşması, mütevazılığı ve inanç merkezli yaşamıyla öğrencilerinin gönlünde müstesna bir yere sahipti.
Onun hayatına yakından bakanlar, sahabe ahlakını yaşamaya çalışan bir insanın izlerini rahatlıkla görebilirdi. Mevlânâ’nın aşkını, Yunus Emre’nin hoşgörüsünü ve Alvarlı Muhammed Lütfi Efendi’nin zühd anlayışını onun karakterinde görmek mümkündü. Hayatı boyunca kul hakkından titizlikle sakınmış, doğruluktan ayrılmamış ve kimsenin kalbini kırmamaya özen göstermişti.
Geride gıpta edilecek bir ömür bırakan Ziya Hoca, binlerce öğrencinin yetişmesinde emeği bulunan kıymetli bir eğitim neferiydi. Mehmet Akif Ersoy’un idealize ettiği Asım’ın neslini yetiştirme gayesiyle çalışan hocamız, bugün dünya hayatındaki yolculuğunu tamamlayarak ebedî âleme uğurlandı.
Cenaze töreninde dikkat çeken en önemli hususlardan biri, gösterişten uzak bir veda yaşanmasıydı. Objektiflere görünmek için ön sıralarda yer kapmaya çalışan siyasetçiler ya da makam sahipleri yoktu. Onu, hayatına dokunduğu samimi dostları, öğrencileri ve sevenleri uğurladı.
Cemaate baktığımda, Necip Fazıl Kısakürek’in şu mısraları zihnimde yankılandı:
“Son gün olmasın dostum, çelengim, top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam.”
Hocamın tabutuna son kez dokunduğumda, “Ölüm bir insana bu kadar mı yakışır?” diye düşündüm. O an, Şeb-i Arus’a kavuşan bir yolcuyu uğurlamanın derin manevi huzurunu hissettim.
Ziya Yavuz Hoca, geride mal mülkten çok daha kıymetli bir miras bıraktı: Güzel ahlak, dürüstlük, samimiyet ve yetiştirdiği insanlar...
Makamı cennet olsun. Rahmet, minnet ve dualarla...
Evet, ziya hoca için söylenenler az. Zira onu anlatmak sayfalara sığmaz diye düşünüyorum.
Ziya bey benim de Erurum Lisesi'inde kimya hocamdı. 1972 yılı mezunuyum. Ağırbaşlı, edepli, mümin ve müttaki bir Müslümandı. Öğrencilerinin hem dünyası hem de ahireti için çabalayan bir muallimdi. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun. Erdal bey, size de bu güzel yazınız için çok teşekkür ederim. Çok güzel anlatmışsınız.Yüreğinize ve kaleminize sağlık. Allah razı olsun.
1979-83 yıllarında Eğitim Fakültesinde öğrenci iken İdris görmez hocam beni de alır aksamları farklı evlere giderdik,gönlümüzde taht kuran güzel insanlardan biride ziya yavuz hocamızdı.Rabbimiz cennet ve cemaliyle şereflendirsin.inşallah. (Diline,kalbine,kalemine sağlık..)
Erzurum Lisesinden bir öğrencisi olarak, mü'min, müvahhid biri olduğuna, yegane derdinin öğrencilerin gönlüne Allah inancı ve sevgisi aşılamak olduğuna şahidlik edenlerden biriyim. Rabbim derecesini âli eylesin. Mahmut Kılınç
Kıymetli hocamızı büyük bir vefa ve zarafetle kaleme almışsınız. Satırlarınız, onun hayatına, emeğine ve bıraktığı izlere çok güzel tercüman olmuş. Bu anlamlı yazınız için size teşekkür ediyor, hocamızı rahmet ve saygıyla anıyorum.
Kıymetli hocam öğretmen kişiliğinin yanında gerçek bir müslüman ve arif bir kişiydi hakkını bizlere helal et güzel insan Efendimize s. a. v. komşu ol inşallah
Allah rahmet eylesin ebediyen razı olsun emekleri yoldaş olsun.Bu büyük şahsiyeti dile getiren Erdal beye de tesekkurler
Merhum Ziya Yavuz hoca benim de Yavuz Selim Öğretmen okulundan öğretmenimdi. Her manada hocaydı, ağabeyim de aynı okulda çalışıyordu. 4 ay önce abimi şimdi de Ziya hocamızı ahirete yolcu ettik. İyi bir Müslüman İyi insandı. Kendisine Allah 'tan rahmet ailesine başsağlığı ve sabırlar diliyorum. Güzel insanlar güzel atlara binip gittiler.
Kalemine ve yüreğine sağlık Erdal bey.
Ağzına sağlık, güzel ifadeler,daha fazlası var,Allah gani gani rahmet eylesin.
Kalemine sağlık Erdal abi, yüreğinizin güzelliği kelimelere zarif düşünce olarak yansımış teşekkürler.
Rabbim rahmet eylesin. Gerçekten siyasetin çığırtkanlığından uzak, maddenin esir alamadığı numune-i imtisal bir Müslüman, bir dava adamı....
Kaleminize sağlık. Teşekkürler..
Çok değerli bir insandı biz öğrencileri olarak buna şahidiz
Allah razı olsun. Makamı cennet olsun.Erdal hocam sizdende Rabbim razı olsun güzel ifade etmişsiniz. Kaleminize kuvvet….. Çok teşekkürler….
Güzel anılmak ne kadar güzel bir şey Maşallah
Değerli bir hocamız idi, ondan çok şey öğrendik... Erdal Bey çok güzel yazmışsınız , tebrikler... Allah rahmet eylesin...