CIFIT
Aydınlanma yaşarsam mutlu olacağım..
Organize Aziziye’de,
başkanı orada değil!
Kuşkusuz O Türkiye sanayisinin omurgasını oluşturan OSB’ler, sanayinin planlı gelişmesini, çevre korunmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlar. Üretim maliyetlerini düşürerek rekabet gücünü artırmakla birlikte istihdam yaratır, bölgesel gelişmişlik farklarını azaltır. Sanayi tesislerini tek bir merkeze toplayarak da kentleşmenin sağlıklı yönlendirilmesine sayısız faydaları vardır.
Birincisi 14 Ağustos 1968 yılında kurulan Organize Sanayi Bölgesi’nin ikincisi kısa bir süre önce kurulmuştu. Yakutiye sınırları içerisinde ki bölgenin zemininde kayma oluna, çok sayıda işletme de bundan etkilenince yeni yer seçimi yapıldı ve Aziziye’de karar kılındı. Maşallah çok da güzel yürüyor, nazar değmesin, alanı da genişledi ki on numara beş yıldız oldu. Hele hele her hafta bir kurulan işletmenin üretime geçtiği haberleri ile daha da mutlu oluyoruz, öteden beri bunu da gururla bu sayfalara taşıyoruz.
***
2.Merkez Organize Bölgesi olarak teşkilatlanan kuruluşun yönetimine doğal olarak Vali başkanlık ediyor. Yönetim kurulu üyeliklerinde ise Büyükşehir Belediye Başkanı, ETSO Başkanı, Yakutiye Belediye Başkanı ve bölgenin müdürü bulunuyor. 2.Organize kurulduğu dönem Yakutiye Belediye Başkanı Mahmut Uçar’ın yönetimde olması elbette ki doğaldı. Zira sanayi tesislerinin olacağı yer kendi bölgesindeydi. Ancak, taşınan yeni organize Aziziye’de olmasına rağmen Aziziye’nin Belediye Başkanı yok, buna şaşırdığımı söylemeliyim. Mesele Mahmut Uçar veya Emrullah Akpunar meselesi değil. Merakımdan soruyorum, madem Organize artık Aziziye’de, niye Aziziye Belediye Başkanı o yönetimde değil de halen daha Mahmut Uçar var. Aydınlatılırsam çok memnun olacağım, bu benim son kararımdır.
--Atıl alanlar güneş enerjisi olarak yatırıma dönüştü..
Altının kıymetini sarraf bildi!
Son yıllarda sürdürülebilir enerji kaynaklarının giderek önem kazandığı gerçeğimden hareket ederek Murat Urkuç’un başkanlığında ki 1.Organize sanayi bölgesinin atıl alanlarda güneş enerji sistemine yönelmesi, yerinde bir yatırım olarak göze çarpıyor. Dünya Bankası’ndan sağlanan kredi ile 4 yıl süren bir başarı hikayesine başlanan yatırım, yüzde 35 civarında buradaki yatırımcının yarasına merhem olurken, böylesine önemli bir hizmet ile de Organize yönetimi büyük bir alkışı da haketmiş, ‘işte budur’ dedirtmişe benziyor. 26 bin metre kare alan ve 6 parsel üzerinde gerçekleşen proje ile adeta sarraf gibi, atıl alanlar altına dönüştürüldü. Parça parça monte işlemleri devam eden güneş enerji sistemi projesi ile farkındalık oluşturan 1.Organize Sanayi bölgesi, iktisatçıların da dikkatini çekiyor. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyelerinden Prof.Dr.Fatih Coşkun Ertaş, ‘vizyon’ proje olarak değerlendirdiği yatırım konusunda bakın neler söyledi:
***
‘’Doğaya zarar vermeyen, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını tüketmeyen ve yenilenebilir enerji kaynaklarından bir tanesi de güneş enerji sistemleri olmuştur. Özellikle Erzurum’un da içinde bulunduğu Doğu Anadolu Bölgesi güneş enerjisi açısından oldukça zengin bir konumdadır. Bu bağlamda Erzurum 1. Organize Sanayi Bölgesinde yapılan güneş enerjisi yatırımı da bölgenin rekabet gücünü artırmada çok önemli bir adım olmuştur. ‘Vizyon proje’ olarak ifade edebileceğimiz bu yatırımın tamamlanmasıyla İşletmelerin enerji maliyetlerinde önemli bir avantaj sağlanacağı söylenebilir. Sözkonusu yatırım özellikle sanayi bölgesindeki atıl alanların değerlendirilmesi açısından da dikkat çekmektedir. Bundan sonra benzer şekilde Güneş Enerjisi Sistemlerine yönelik yapılacak yeni yatırımlara da bir örnek teşkil edecektir’’.
--
Son yıllarda artış gösteren kar, yağmur ve sel, DSİ Bölge Müdürünü sinir küpü yapmış
Meteoroloji’den hesap soruyor!
Son yıllarda kurumunun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen yoğun kar yağışı ve aşırı yağmurdan oluşan sel baskınları, Meteoroloji Bölge Müdürü Ömür Demirgüneş’i DSİ 8.Bölge Müdürü Oğuzhan Yavuz ile karşı karşıya getirdi. Her ortamda ‘Sen geldiğinden beri selden, kardan, yağmurdan gözümüzü açamıyoruz ’’ diye Meteoroloji 12.Bölge Müdürü Ömür Demirgüneş’e takılan DSİ Bölge Müdürü Yavuz, ‘’En iyisi senin bir an önce Erzurum’dan gitmen.
Hatta gitmen için de ben şahsen Ankara’da sana uygun çakılı kadrolu bir yer arıyorum’’ diyor, espri yapıyor. Diğer kurum ve kuruluş amirlerinin de sıklıkla şahit olduğu bu takılmalara tanıklık edenlerde birisi de İçişleri Bakanı olan Erzurum eski Valisi Mustafa Çiftçi. Sempatik Müdür Demirgüneş de, Yavuz’un bu takılmaları karşısında sadece tebessüm ediyor, her esprisini gülerek karşılıyor.
30 yılda 20’den fazla yerde ticaret yapmış
Çelebi sahaf!
Erzurum’un en eski sahaflarından Nizamettin Korucu, adeta Evliya Çelebi’ye benzedi. 35 yıllık çalışma hayatında o kadar yer değiştirmiş ki, sayısını kendisi bile unutmuş. 1995 yılında başladığı sahaflık işini şu an eski Bakırcı mahallesinde iki katlı bir apartmanın alt katında yürüten 65 yaşında ki sahaf Nizamettin Korucu, ‘’Türkiye gibi her geçen yıl biz de değişiyoruz.

Biz mekan olarak değişiyoruz. Sanıyorum şu ana kadar 20 defa işyeri değişikliği yaptım. Neredeyse hemen hemen her semtte yeraldık, sayısını unuttum. Tuttuğum yer ya yıkılıyor ya da satıldığı için çıkmak zorunda kalıyorum. Mesleğimiz de artık bu yer değişikliğini kaldıramayacak duruma geldi. Nerede finali yapacağımızı bilemiyorum artık’’ diye dert yanıyor.
--
Küşlemeci de sahne aldı
UNESCO’nun ‘gastronomi şehri’ olarak listesine giren Erzurum’da artık küşlemeci de var. Kuzu etinin sırt ve bel omuru kısmından çıkarılan yağsız, sinirsiz ve lokum kıvamında olan nadir et parçalarından küşleme de, Erzurumlunun lezzet listesine girdi. Eren Tanhaş’ın sahibi olduğu, eski Kombina Caddesinde açılan küşlemeci, ilk günden müşterilerinin akınına uğradı. Gaziantep mutfağının kebaplarından olan küşlemeci ile ilk defa karşılaşan, damak lezzeti olan Erzurumlu müşteriler, özel sunumları ile Tanhaş’ın da elleriyle yaptığı bu kuzu kebabının tadına bakıyor, müdavimi olacaklara benziyor.

--
Üç Kümbetler Projesi’ne çözüm ortağı geldi
Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ’nin işbirliğiyle Yakutiye ilçesindeki tarihi alanı Üç Kümbetler bölgesinde ki atıl proje artık cana geleceğe benziyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, davet ettikleri Dr.Aydoğan Süer ile sahayı gezdi, bilgi verdi. Daha önce MNG AVM’de Yönetim Hizmetleri Müdürlüğü görevinde bulunan yönetim bilimi uzmanı Dr. Aydoğan Süer ve kendisine ait şirket ile anlaşan Erzurum Büyükşehir Belediyesi, Üç Kümbetle bölgesinde ki alanı açık alışveriş merkezi haline getirecek, burasını cazibe merkezi yapmak için kolları sıvayacak.
Milli Emlak Müdürlüğü’nden devrini bekleyen Büyükşehir Belediyesi, atıl halde olan bölgenin canlanması için artık Dr.Süer ve ekibinin yapacağı çalışmaları beklemeye koyulacak. Ticarethanelerin yanısıra yürüyüş yolları ve yeşil alanların da yeraldığı projeden tamamen sorumlu olacak olan Dr.Süer ve ekibi, kiralama ve yeni tesis yapımından da sorumlu olacak.
--
SEVDİĞİM BABA SÖZLER: Ağacın hatırladığını balta unutur! (Amerikan atasözü)
DUVARIN DİLİ: Sizin heves ettiklerinize biz tövbe ettik!